Wij hebben overeenkomsten met alle Nederlandse verzekeraars, behalve met Menzis (hieronder vallen Menzis, Anderzorg, HEMA en PMA).
Facturen verzenden wij rechtstreeks naar uw verzekeringsmaatschappij, tenzij volgens de verzekeringsvoorwaarden uw behandeling niet wordt vergoed. Bijvoorbeeld wanneer u geen aanvullende verzekering hebt afgesloten of de behandelingen uit de aanvullende verzekering op zijn.
We kunnen u aan de hand van uw persoonlijke gegevens inzicht geven in wat uw verzekeraar u vergoedt. (Klik hier voor een overzicht)
Klik hier voor onze betalingsvoorwaarden.
Wanneer u een behandeling misloopt wordt deze bij u in rekening gebracht. De gereserveerde tijd kunnen wij niet op stel en sprong invullen met het behandelen van een andere patiënt. Hetzelfde geld wanneer u een afspraak te laat afbelt. Het is ons wettelijk toegestaan u deze behandeling in rekening te brengen wanneer u korter dan 24 uur van te voren afbelt en in de regel zal dit ook gebeuren, tenzij we de opening in de agenda hebben kunnen opvullen met het helpen van een ander. Gemiste behandelingen mogen wij niet bij de verzekering declareren. Dit wordt beschouwd als fraude en als zodanig ook aangepakt.
TopZorg en Pluspraktijk
Na zorgvuldig onderzoek hebben wij ervoor gekozen geen TopZorg of Pluspraktijk te worden.
Om dit predicaat te krijgen zouden we een audit moeten doen gericht op de dossiervorming. De eisen voor deze dossiervorming zijn zo extreem dat de dossiervorming de kwaliteit van de behandeling aan tast.
Het is niet in uw belang als patiënt, dat we twee behandelingen besteden aan het invullen van overbodige lijstjes. Dat past ook niet bij onze taakopvatting als professional. We hebben veel energie en tijd besteed om te onderzoeken of het mogelijk zou zijn onze administratie aan deze eisen te laten voldoen zònder de kwaliteit van de behandeling aan te tasten. Dat bleek niet mogelijk.
Uiteraard stoort het ons dat daarmee het beeld kan ontstaan dat er praktijken zijn die hun kwaliteit beter op orde hebben. Dat stimuleert ons echter ook dagelijks om te laten zien dat dit beeld niet klopt.
“The eating is the proof of the pudding”.
Gelukkig geven onze patiënten en verwijzers in hun reacties regelmatig aan onze praktijk “Top” te vinden. (zie uitslag qualiview)
Dit zijn
onze tarieven in 2024.
up